dinsdag 19 januari 2010

Patchwork

Hallo, vandaag wilde ik jullie een paar van mijn patchwork quilts laten zien. Hopelijk vinden jullie ze mooi!

Twee sterrenquilts, die links is voor m´n dochter, de rechter is voor m´n zoon.Ze zijn er erg blij mee en hoeven vooral nu ´t zo koud is geen kou te lijden.






Deze quilt heb ik op een cursus ( ik geloof dat´t een weekendcursus was) gemaakt, het ging over Afrika. Aangezien ik al zo´n Afrika stofje had, heb ik m´n quilt daar verder op afgestemd, door bepaalde motiefjes die in de stof voorkwamen te herhalen.




Deze quilt is op een crazy rozen quilt gebaseerd, alleen wilde ik niet zoals iedereen op de cursus roze/rode bloemen maken. Vandaar deze kleurcombi...





Hie nog wat andere werken. De Hundertwasserquilt heb ik bij Bernadette Mayr gemaakt, en is erg groot geworden, maar dat mag de pret niet drukken. Thuis had ik er geen plaats voor vandaar dat ie nu in een trappenhuis hangt, waar iedereen ´m bewonderen kan. Daar heb ik dan ook weer plezier van.




Deze kerstquilt is het laatste wat klaargekomen is en hangt nu nog steeds boven de bank, als t weer wat beter wordt haal ik ´m daar weg en dan komt er iets anders te hangen...´t is nu lang genoeg kerst geweest!

´


Deze quilt ligt op een bed, en is naar een idee van Bernadette Mayr.
Let wel; met de machine gequilt!ho-ho!




Deze kast ´´heb´´ ik van Maaike Bakker,daarna heb ik nog ´n tweede genaaid, heb daarvoor jarenlang leuke groente en fruit stofjes verzameld. Toen de quilt klaar was ontdekt ik ´t ene leuke stofje na ´t andere in de winkels..is dat niet altijd zo?



Wat vonden jullie ervan, please leave a comment.


1 opmerking:

  1. Hallo Berbel,
    Vind de kasten te gek.
    Heb zelf een klein kastje in de kamer hangen.
    Groetjes,
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...