maandag 28 mei 2012

Masker

Heel lang geleden heb ik eens deze maskers gemaakt van gips,

Ik heb eerst een plastik mal uitgegoten in gips, toen een stuk stof gedrenkt in gips eroverheen gedrappeerd.
Toen alles aangedroogd was heb ik er met spuitbussen verf overheen gespoten.

Het resultaat is niet slecht, al zeg ik ´t zelf!

Er hoort een grappig verhaaltje bij; mijn man was eens in een restaurant, waar hij een soortgelijk schilderij zag, wat  ook te koop was...
Thuis gekomen vertelde hij me, dat ie van plan was het te kopen, want hij vond ´t echt prachtig.
Ik was echter niet van plan er honderden (toen nog duitse mark) voor uit te geven en zei dat ik " makkelijk"   zo´n  schilderij voor hem kon maken.
En zo komt het, dat ik meerdere " gips gezichten" gemaakt heb en er ook al heel veel  aan anderen kado heb gegeven.
Deze 2 hangen bij mijn moeder in huis en omdat ik daar laatst was, heb ik er een fotootje van gemaakt.

8 opmerkingen:

  1. Wat mooi en knap van je dat je zoiets kan maken!
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn echt heel goed geslaagd en ja soms kunnen wij dingen nu eenmaal makkelijk zelf maken, de inspiratie vinden is soms het enige wat we nodig hebben! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk deze schilderijen grtj

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk gemaakt.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, prachtig, Berbel! Echt heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...